Viltspårpokalen

15.06.2014 15:25

Den 14-15 juni deltog jag o Bettan i Viltspårpokalen som arrangeras av Basset Väst. Vårat mål var att försöka knipa ett 1: pris till och därmed championatet.

Dag ett bar det av till Timmerviks kyrka, norr om Vänersborg för att spåra för Marianne Olsson. Jag ställde till det för lilla Bettan genom att inte lita på henne men hon envisades och jag hängde till slut på. Jag trodde i slutet att det var kört för det tog sådan tid. Men Bettan fixade det, matten till trots på 37 minuter och ett 1:a pris och därmed titeln. I protokollet är det idel beröm över Bettan och en reprimand till matte om att läsa min hund för att undvika onödiga stopp.

Dag två bar det av till Tjörn för spår för domare Tomas Lind. Jag hade lovat att inte lägga mig i utan låta Bettan sköta allt själv. På 16 minuter spårade hon till ännu ett första pris och jag kan inte vara annat nöjd, glad och stolt över hennes prestationer under helgen.

Efter det bar det av till Väne-Ryr och prisutdelningen.
De tio bästa ekipagen blir placerade och jag visste att vi inte skulle bli det då det krävs HP'n för att överhuvudtaget ha en chans.
102 ekipage hade deltagit och 21 HP'n hade delats ut, vinnaren hade tagit två st under helgen.
Vi fick iaf vår Championat rosett och var överlyckliga :)