Mera Viltspår

21.11.2014 12:56

Bettan har då hunnit med två prov till och hållt sin svit med 1:or.

Vi har också hunnit med att ha en liten introduktion i viltspår hos kennel Kings & Queens.
Jag var rätt nervös då jag inte har någon erfarenhet eller utbildning som instruktör, var rädd för att jag istället för att inspirera skulle avskräcka mina "elever" :)
Det gick dock väldigt bra och alla var glada och nöjda samt inspirerade att iaf fortsätta med spårandet som en bra aktivering. Får också säga att alla var väldigt duktiga både hundar o förare och jag tyckte det var jätte roligt.



Några var dock lite mer taggade och ville göra anlagsprov ganska snart. Vi träffades två ggr till och jag tyckte att dessa gånger kunde allt gamle Moffa Aaron få vara med ist för Bettan. Han liksom de andra, Roy, Kurt o lilla Marit gick kanon så jag fick i uppdrag att boka in anlagsprov och följa med för att bla gå med Roy o Marit. Jag bestämde mig för att skall jag ändå iväg så kan väl den gamle få följa med, om inte annat så för att även han kan behöva komma ut på äventyr.

Den 28 oktober bar det av till Väne-Ryr, jag var lite nervös då jag skulle gå med någon annans hundar och inte var säker på om jag skulle kunna läsa dem ordentligt nu när det gällde. Aaron var jag fundersam över om han skulle klara anlaget då det är för lätt för honom, han går så mycket bättre på lång liggtid.
Det gick vägen för alla fyra och vi åkte där ifrån med full pott sas :D

Jag är självklart mycket stolt över min gamle "valp". Utöver hans spårförmåga var domaren imponerad av hans ungdomliga vigör och känguruskutten han tog sig fram med. Mitt älskade lilla Glädjeskutt!

Aarons protokoll:
Utmärkt jobbat av denna äldre hane. Har 100% koll på sitt spår, genar i vinklar.
Tid:14 minuter


Nu har vi vintern på oss att jobba vidare så vi är redo att starta i ökl till i vår.