EM i WeightPull

30.09.2015 17:50

Jag börjar med att gratulera Sara med Elda och Aska till årets framgångar, samt önskar lycka till inför 2016!
Istället för att själv skriva så har jag lov att använda Saras egna ord om året som gått samt framtidsplaner:
 

Årets EM i weightpull gav oss slutligen en 4:e plats i viktklass -20.
Konkurrensen var tuffare än någonsin och Elda gav allt hon hade och lite till.

Jag är oerhört stolt över hennes prestation och dom hundar som placerade sig på pallen är det verkligen värda!

2016 blir ett viloår för Elda från denna tuffa prestationssport. Istället ska vi satsa på att ta oss upp i mästarklass i rally så vi kanske kan ta oss till SM där en dag

Istället blir det dottern Askas tur att kanske verkligen glänsa på wp banan nästa år.

Tack till alla fina människor jag lärt känna inom sporten weightpull! Många nya vänner har tillkommit även iår och det är jag så tacksam för

Jag ser redan fram emot vad tävlingssäsongen 2016 har att erbjuda oss alla

/Sara Parkkonen

 

Foto: Sara & Elda väntar på klartecken att få påbörja draget.